Serwis agencyjny kai.pl
Piątek, 28 lipca 2017 
4:31
Piątek, 28 lipca 2017 
4:31

O nas

Historia

Katolicka Agencja Informacyjna jest drugą co do wielkości agencją religijną w Europie, pierwszą i największą na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Na polskim rynku medialnym stanowi dla dziennikarzy podstawowe źródło informacji o Kościele.

Codzienne serwisy informacyjne KAI, przygotowywane przez dziennikarzy specjalizujących się w tematyce religijnej, docierają za pośrednictwem internetu i przekazu satelitarnego do niemal wszystkich większych redakcji w Polsce. Wykorzystuje je zarówno prasa, jak też rozgłośnie i stacje telewizyjne. Dzięki ponad 50 korespondentom krajowym i zagranicznym wszystkie znaczące w życiu Kościoła wydarzenia odnotowywane są na bieżąco.

Ewangelizacja przez informację

Katolicka Agencja Informacyjna jest własnością Konferencji Episkopatu Polski. Powołanie jej w 1993 roku było odpowiedzią na kryzys relacji Kościół-media, jaki nastąpił po przełomie 1989 r. Głównym celem postawionym Agencji było i jest przełamywanie bariery milczenia wokół problematyki kościelnej i zagwarantowanie obecności informacji religijnej w strumieniu informacyjnym, jaki dociera każdego dnia do milionów Polaków.

Koncepcja - towarzysząca utworzeniu agencji - wyrastała z założenia, że w coraz bardziej zróżnicowanym rynku medialnym, konieczne jest istnienie instytucji, która w sposób profesjonalny informowałaby media o bieżącej działalności i stanowisku Kościoła, a zarazem prowadziła z nimi dialog.

Kadrę zarządzającą agencji, jak i jej personel, w przeważającej większości stanowią ludzie świeccy.

KAI na rynku mediów

Katolicka Agencja Informacyjna na trwałe wpisała się w pejzaż medialny w Polsce.

KAI ma ponad 150 odbiorców prasowych, wśród których są redakcje najważniejszych mediów ogólnokrajowych: TAI, IAR, TVP, Polskie Radio oraz wszystkie ogólnopolskie gazety codzienne. Serwis KAI stanowi także podstawę informacyjną dla najważniejszych tytułów prasy katolickiej oraz katolickiej radiofonii i telewizji.

KAI prowadzi też typową działalność promocyjną Kościoła w postaci częstych konferencji prasowych i problemowych spotkań dla dziennikarzy. Ważną rolę odgrywają systematycznie organizowane przez Agencję konferencje prasowe, towarzyszące niemal wszystkim istotnym w skali kraju wydarzeniom kościelnym w Polsce. Dzięki temu udało się na trwałe związać z agencją poważną grupę dziennikarzy na stałe zajmujących się problematyką religijną w najbardziej opiniotwórczych polskich mediach. Są oni systematycznie - niejako z pierwszego źródła - informowani o stanowisku Kościoła w określonych sprawach.

Owocuje to coraz bardziej wiarygodnym przedstawianiem w mass mediach autentycznego stanowiska Kościoła, w sposób wolny od różnorodnych uprzedzeń bądź stereotypowych schematów myślenia. Tak więc działalność KAI w dużej mierze wpłynęła na zmianę sposobu przedstawiania Kościoła i jego stanowiska w ogólnym strumieniu informacyjnym docierających do każdego obywatela.

Radio. Agencja ma stały gwarantowany czas w dziennikach Radia Watykańskiego ("Dwie minuty dla KAI"), zawierający najważniejsze informacje dnia z życia Kościoła w Polsce.

Serwis dźwiękowy audioKAI To profesjonalna oferta, skierowana do katolickich rozgłośni radiowych, jak i szeroko pojętych mediów świeckich, które we własnym zakresie redagują serwisy informacyjne. AudioKAI pozwoli poszerzyć ofertę programową danej stacji, dostarczając materiały dźwiękowe o Kościele w Polsce i na świecie.KAI przygotowuje pojedyncze news’y, gotowe informacje, które bezpośrednio można wykorzystać na antenie. Każdego miesiąca w serwisie AudioKAI publikowanych jest ponad 300 dźwięków, obrazujących najważniejsze i najciekawsze wydarzenia, dotyczące tematyki kościelnej. Przez ponad rok działalności systemu w serwisie ukazało się ok. 4,5 tys. materiałów dźwiękowych.Depesze przygotowują doświadczeni dziennikarze KAI oraz korespondenci stacji katolickich z całego kraju.W razie potrzeby chętnie realizujemy zamówienie na konkretny materiał dźwiękowy, np. wywiad. Serwis AudioKAI, dysponuje również własnym archiwum dźwiękowym.

Serwis fotograficzny fotoKAI FotoKAI jest archiwum fotograficznym Katolickiej Agencji Informacyjnej. W bazie znajduje się ponad 65000 zdjęć ukazujących życie religijne, społeczne i kulturalne oraz architekturę sakralną. Współpracujemy również z niemiecką agencją fotograficzną KNA-Bild, do której archiwum również mamy dostęp, oraz agencją East-News. Zdjęcia w agencji można szukać na podstawie: serii dotyczące danych wydarzeń, słów kluczowych lub daty. Klientami fotoKAIu jest polska i zagraniczna prasa oraz wydawnictwa książkowe. Fotoreportaże są wykonywane przez profesjonalnych fotografów zamieszkałych w kraju oraz za granicą. Agencja oferuje możliwość zamówienia fotoreportażu lub sesji fotograficznej.

Publikacje. Cotygodniowy biuletyn informacyjny "Wiadomości KAI" jest prenumerowany przez 4,5 tys. Parafii w Polsce. Systematycznie czytany jest - co wykazują badania - przez 20 tys. Osób, głównie duchownych. Stanowi on bardzo poważną wewnątrzkościelną platformę informacyjną. Podobny nakład ma cotygodniowa gazeta-plakat "Z życia Kościoła" wywieszana w gablotach parafialnych, prezentująca najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia.

KAI publikuje cenne informatory, np. "Kto jest kim w Kościele", które stają się hitami na rynku księgarskim. Do bestsellerów należały również leksykony KAI "Zakony w Polsce" oraz "Ruchy i stowarzyszenia katolickie".

Serwis internetowy ekai.pl. Od wielu lat redakcja i klienci KAI korzystają z dobrodziejstw internetu. W 2000 roku uruchomiliśmy całkiem nowy serwis - www.ekai.pl. Jest to dostępny dla wszystkich zestaw najważniejszych wiadomości o Kościele, aktualizowany przez 7 dni w tygodniu. Mocno rozbudowany, promuje ciekawe książki oraz inicjatywy kościelne.

Twitter - śledź nas